رمز مدیر یا رمز پشتیبان و یا رمز سرپرست در دستگاه ها متفاوت است. این رمز مربوط به پذیرنده نمی باشد و اصولاً در اختیار پذیرنده قرار نمی گیرد. زیرا در بخش هایی از تنظیمات کارتخوان دسترسی هایی وجود دارد. که نباید در اختیار پذیرنده قرار گیرند و دستخوش تغییر و دستکاری گردد. رمز پشتیبان اصولا فقط در اختیار پشتیبان و یا شرکتی که کار فروش و پشتیبانی را انجام میدهد؛ قرار میگیرد.

در صورت مسدودی رمز پذیرنده، صاحب دستگاه کارتخوان می بایست. به شرکت و یا فردی که کارتخوان را از او خریداری کرده مراجعه نموده تا مجدداً نرم افزار مرتبط با آن نصب گردد. و در این صورت رمز پشتیبان دستگاه کارتخوان بازیابی شود.

رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان :

رمز پذیرنده یا رمز فروشگاه یا فروشنده متعلق به پذیرنده میباشد و با این رمز میتواند گزارشات خرید , شارژ و پرداخت قبض خود را که با این دستگاه انجام داده است را مشاهده و یا پرینت بگیرد.

در جدول زیر رمز پذیرنده انواع شرکت های دستگاه کارتخوان را آماده کرده ایم. که با توجه به سامانه دستگاه کارتخوان خود به راحتی از رمز پذیرنده آن اطلاع یابید.

رمز پذیرنده انواع شرکت های دستگاه کارتخوان

رمز پذیرنده سامانه
0000 ایرانکیش
1234 پاسارگاد
0000 امید سپه
2580 یکتا
0000 سامان کیش
1111 پرداخت نوین
0000 سداد

در صورت قفل شدن دستگاه کارتخوان چه باید کرد؟

اگر رمز پذیرنده چندین مرتبه به اشتباه وارد شود. دستگاه قفل شده و پذیرنده کارتخوان می بایست با Call Center یا همان مرکز پشتیبانی تماس گیرد. شماره مرکز پشتیبانی را می توانید از روی رسیدی که دستگاه کارتخوان چاپ می کند به دست آورید. اکثر سامانه ها یک گزینه در شماره پشتیبانی به نام مسدودی رمز و یا بازیابی رمز پذیرنده دارند. که با تماس با آن واحد و ارائه اطلاعاتی مانند شماره پایانه، شماره پذیرنده و شماره کارت ملی صاحب کارتخوان و همچنین نام فروشگاه به اپراتور، رمز پذیرنده شما آزاد می گردد. در این حالت رمز بازیابی شده و یا به حالت پیش فرض تبدیل می شود.